سن امید به زندگی در بانوان ایرانی بالای 74 سال است/ تدوین بسته‌های خدمات نوین در حوزه سلامت زنان

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 
 از جمله اهداف وزارت بهداشت در هفته ملی سلامت بانوان کاهش ابتلا به بیماری‌ها به خصوص سرطان سینه و دهانه رحم است.

 

محمد اسماعیل مطلق، مدير كل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرنگاران جوان؛ گفت: هدف از برگزاری هفته سلامت که هر روز آن به یک عنوان نامگذاری شده به منظور ارتقا سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی بانوان کشور است.
 
وی بالا رفتن سواد سلامت، کاهش مرگ و میر در زنان و ارتقاء امید به زندگی در آنها را از دیگر اهداف نامگذاری این هفته خواند و افزود: در حال حاضر سن امید به زندگی در بانوان بالای 74 سال است که تمام برنامه های ما در حوزه سلامت زنان در راستای افزایش کیفیت زندگی در راستای افزایش سن امید به زندگی صورت می‌گیرد.
 
مدير كل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس عنوان کرد: بحث ازدواج سالم و آسان با توجه به تعداد 6.5 میلیون نفر جمعیت در آستانه ازدواج، و نقش ازدواج در امید به زندگی و سلامت بانوان با پیشگیری از بیماری ها از مباحث مهمی است که در این هفته به آن پرداخته می شود.
 
مطلق در خصوص تدوین بسته های خدماتی نوین اظهار کرد: هدف از این برنامه ها کاهش فشار ناشی از بیماری ها بالاخص سرطان سینه و دهانه رحم است. همچنین اجرای بسته خدماتی برای بانوان یائسه ضروری است.
 
وی یادآور شد: در گذشته خدمات بررسی وضعیت چربی خون چندان در برنامه‌های وزارت بهداشت وجود نداشت ولی امید است بعد از آبان ماه در کل پایگاه های سلامت مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت، بسته های خدمات نوین سلامت را در زمینه بررسی چربی، فشار خون، قند خون، سرطان ها و مسائل مربوط به یائسگی برای کل زنان کشور اجرایی کنیم.
 
انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید